Generalnie rozwiązań jest bardzo dużo, ale wszystko zależy od koncepcji klienta.

Ludzie chcą kupić doświadczenie
09/01/2019
Ludzie dają pewną energię i zawsze liczymy, że ta energia będzie bardzo dobra.
18/01/2019

Generalnie rozwiązań jest bardzo dużo, ale wszystko zależy od koncepcji klienta.

Nowe technologie to nieodłączny element eventów. O tym, czy branża wystarczająco je wykorzystuje w imprezach, czy stanowią jakieś zagrożenie dla przebiegu wydarzenia, a także jakie są wyzwania dla branży eventowej w tym zakresie – rozmawiamy z Davide Odella, dyrektorem sprzedaży w EXPO XXI Warszawa.

 Niepoprawna optymistka: Nowych technologii wciąż przybywa, na eventach także ich nie brakuje. Jak ocenia Pan sposoby ich wykorzystania na imprezach w 2018 roku?

Davide Odella: Tytułem wstępu warto powiedzieć, że w EXPO XXI odbywa się około 200 imprez rocznie, w większości są to eventy powyżej 500 osób. Są to więc raczej duże wydarzenia, które mają wysokie wymagania także z punktu widzenia technologicznego. Rozwiązania, które są u nas wykorzystywane, są na bardzo wysokim poziomie, a obiekt pozwala na zastosowanie szerokiej gamy rozwiązań, także technologicznych.

NO: Czyli Pana zdaniem, branża bardzo prężnie korzysta z nowych rozwiązań, z nowych technologii?

DO: Tak, właściwie nie ma u nas opcji zorganizowania wydarzenia bez wykorzystania technologii.

Niejednokrotnie widzimy jak organizatorzy wykorzystują wyjątkowo zaskakujące rozwiązania, z użyciem najnowszych technologii.

W większości przypadków współpracujemy z Brill AV Media, firmą z branży audio-video, która zawsze służy nam radą. Dla nas również nowinki technologiczne często brzmią jak obcy język. W związku z tym, jeśli organizujemy np. duży kongres międzynarodowy lub inne duże wydarzenie na kilka tysięcy osób, nawet galę, do której potrzebne jest dedykowane oświetlenie, wiele dużych ekranów itd., zawsze spotykamy się wcześniej z operatorem, który doradza klientowi jakie są możliwości, zgodnie z możliwościami obiektu. Generalnie rozwiązań jest bardzo dużo. Wszystko oczywiście zależy od koncepcji klienta, budżetu, wielkości czy tematyki samego wydarzenia, ale również połączenia wiedzy technicznej z kreatywnością operatora.

NO: Czy pojawiła się jakaś nowinka technologiczna na 2019, która Pana zaintrygowała lub w której widzi Pan duży potencjał do wykorzystania podczas eventów?

DO: W minionym roku na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych prezentowane były trendy na 2019 rok. W większości były to produkty już istniejące, które zostały udoskonalone. Niemniej jednak jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o nowinkach na ten rok. Możemy również zapowiedzieć, że nowe technologie są w planach rozwoju naszego obiektu, ale więcej będziemy mogli opowiedzieć i pokazać w późniejszych miesiącach 2019 roku.

NO: Rozumiem, czas pokaże. A jakie pytania trzeba sobie postawić na etapie przygotowywania eventu, tak, by odpowiednio wybrać nowe rozwiązania i nowinki technologiczne?

DO: Na pierwszym etapie, wraz z agencją eventową lub firmą audio- video, należy zapoznać się z możliwościami obiektu – takimi jak pojemność i wysokość hali, punkty podwieszeń czy akustyka. Następnie, biorąc pod uwagę koncepcję oaz budżet przeznaczony na event, należy dobrać odpowiednie rozwiązania czy nowinki technologiczne, które zapewnią najlepszy efekt finalny.

NO: A jak Pan sądzi, na podstawie swoich obserwacji różnych eventów, czy nowe technologie stwarzają jakieś zagrożenia dla branży eventowej?

DO:  Jednym z celów eventów jest stworzenie przestrzeni do komunikacji i integracji grupy ludzi. Dzięki nowym technologiom mamy jak najlepsze możliwości do stworzenia takiej przestrzeni.

Dodatkowo zapoznanie się z nowościami technologicznymi, w większości przypadków możliwe jest właśnie na eventach. To właśnie na nich zobaczymy najnowsze rozwiązania dostępne na rynku.

Uważam, że technologie na ten moment znacząco nas wspomagają.

NO: A czy w takim razie widzi Pan jakieś wyzwania dla branży eventowej w kwestii nowych technologii?

DO: Tak, widzę.

Moim zdaniem, technologia powinna być łatwa i zrozumiała dla przeciętnego Kowalskiego. Wyzwaniem może być to, że  rozwiązania technologiczne będą coraz trudniejsze zarówno do zrozumienia, jak i do wykorzystywania.

NO: Będzie po prostu zbyt skomplikowana?

DO: Tak, obawiam się, że będzie bardzo dużo nowości, ale mało ludzi będzie z nich korzystać, bo finalny efekt będzie niejasny. Przez to rozwój [technologiczny] może być trochę hamowany. Dodatkowo widzę taki trend w eventach – jest coraz więcej imprez konsumenckich, zarówno  wydarzeń, jak i konferencji B2C. Oczywiście imprez B2B jest nadal bardzo dużo, ale widać, że imprez konsumenckich cały czas przybywa. Wydaje mi się, że konsumenci nie zwracają uwagi i nie potrzebują aż tak bardzo zaawansowanego rozwoju technologicznego, bo nie korzystają tak często z tego typu rozwiązań i nie mają takich potrzeb. Chyba, że są to rozwiązania związane z produktami codziennymi jak np. telefony.

Davide Odella – dyrektor sprzedaży w EXPO XXI, specjalista z ponad 10-cio letnim doświadczeniem w branży eventowej, laureat nagrody “Odkrycie Roku MPI Poland” za aktywną działalność na rzecz branży spotkań.

O EXPO XXI Warszawa – nowoczesny obiekt, przygotowany do profesjonalnej obsługi wszelkiego rodzaju wydarzeń specjalnych. Zlokalizowany przy ulicy Prądzyńskiego 12/14, gości w ciągu roku ponad 200 różnego rodzaju imprez, także cyklicznych, w tym wystawy, konferencje, eventy zamknięte, pokazy mody, seminaria, bankiety, targi, imprezy kulturalne i sportowe oraz koncerty.