Jak wykorzystać współczesne trendy do skuteczniejszego działania w branży eventowej?

„Uważam, że idealny czas występu artystycznego w trakcie eventu nie może być dłuższy niż 35 min.” Rozmowa z Arkadiuszem Gwizdałą, twórcą Bubble Show.
22/02/2018

Jak wykorzystać współczesne trendy do skuteczniejszego działania w branży eventowej?

Świat się zmienia. My niekoniecznie. W każdym razie niekoniecznie w tym samym tempie. Wiele znanych już od lat rozwiązań i technologii pozwala łatwiej odnaleźć balans między pracą a życiem osobistym, a także szybciej i skuteczniej załatwiać sprawy służbowe. Znane fakty na temat degradacji środowiska aż krzyczą by coś zmienić, a przy okazji… zaoszczędzić dużo pieniędzy. My jednak w wielu aspektach trzymamy się tego co znane i bezpieczne, bo „ludzie nie lubią zmian”; „lepsze jest wrogiem dobrego” i „zawsze tak było”; a „pracowników trzeba kontrolować”. Wiele zmian to jednak nie są już nowinki, a wręcz konieczność we współczesnym świecie. Co proponujemy?

Czas na hot desking!

Korki, smog, benzyna, parking, stracony czas to koszty naszej codziennej obecności w biurze. Praca w biurze to w wielu przypadkach całkowicie oderwany od rzeczywistości zwyczaj. Połączenia konferencyjne, Skype, Facetime, ale też po prostu telefony i e-maile powodują, że w ten sam sposób czyli nie wstając od biurka, komunikujemy się z kolegą lub koleżanką z pracy siedzącym w pokoju obok i z tym, który znajduje się w odległości kilkudziesięciu kilometrów od nas. Idea hot desk’ów nie jest nowa. Powstała już w latach ’80 XX wieku. Sprowadza się do tego, że firma zapewnia pewną liczbę miejsc pracy, mniejszą niż liczba pracowników. Nikt nie ma jednak swojego stałego biurka z paprotką i zdjęciem rodziny. Kto pojawi się w biurze siada tam, gdzie akurat jest wolne miejsce. Pozwala to na bardzo znaczące ograniczenie kosztów biura. Elastyczność firmy pozwalającej pracownikom pracować skąd chcą  zwiększa też satysfakcję zarówno osób pokolenia Y i Z jak i np. pracujących matek. Z zaoszczędzonych dwóch godzin stania w korkach lub tłoczenia się w komunikacji miejskiej niejeden usatysfakcjonowany pracownik chętnie poświęci jakiś dodatkowy czas na sprawy służbowe. A nawet jeśli nie, to z większym zapałem wróci następnego dnia do obowiązków służbowych.

Czas aplikacji!

Drukowane programy, katalogi i inne materiały, które dystrybuujemy w trakcie szkoleń, konferencji, targów i innych eventów w przeważającej większości przypadków jeszcze tego samego dnia trafiają do kosza. Zachowujemy co najwyżej wizytówkę, choć częściej numer telefonu wpisany w komórce lub szczątkowe informacje w pamięci by potem sprawdzić szczegóły on-line. Dlatego warto przemyśleć sens drukowania kolejnych materiałów. Zarówno w wymiarze ekologicznym jak i ekonomicznym jest to istotne obciążenie. Bardzo prawdopodobne, że braku tych druków nikt nie zauważy. Często chcemy jednak by każdy uczestnik eventu otrzymał wyselekcjonowane informacje. Warto wtedy wziąć pod uwagę wykorzystanie którejś z dostępnych na rynku aplikacji. Dzięki temu na telefonie każdego z uczestników wydarzenia pojawią się wszystkie niezbędne informacje i pozostaną tam z pewnością na dłużej niż papierowe druki w jego kieszeni.

Czas opasek na rękę!

Spersonalizowane identyfikatory na smyczach z logo firmy mają swoje plusy. 😊 Po przyjrzeniu się ich wpływowi na budżet, a także na środowisko warto jednak przemyśleć zastąpienie ich opaskami uprawniającymi do wejścia na wydarzenie.  Skuteczność selekcji uczestników przy wejściu będzie identyczna, a obsługa rejestracyjna sprawniejsza.

Czas wody z kranu!

Zamień wodę butelkowaną na tę z kranu. Dzięki temu ograniczysz produkcję plastiku i zaoszczędzisz warte wzięcia pod uwagę kwoty. Koniecznie należy wcześniej sprawdzić czy w lokalizacji, w której odbywa się nasze wydarzenie woda z kranu jest zdatna do picia.

Czas zaproszeń elektronicznych!

Sprawdź jak reagują Twoi odbiorcy. W bardzo wielu przypadkach zwrot z wysyłki zaproszeń elektronicznych będzie porównywalny do zwrotu z wysyłki tych papierowych. Natomiast koszty tych dwóch rozwiązań znacząco się od siebie różnią. Oczywiście niezwykle istotne jest w przypadku wysyłki papierowej jak i elektronicznej przestrzeganie regulacji prawnych zarówno w zakresie antyspamowym jak i RODO. Wymagania formalne nieco się będą różnić w zależności od wybranej formy kontaktu.

Czas bez słomek!

Zrezygnuj z podawania słomek do serwowanych napojów. Może Twoje finanse nie zyskają na tym znacząco, ale wpływ takiej decyzji będzie pozytywny i dla Twojego budżetu i dla środowiska.

Korzystaj z eventów!

No właśnie, optymalizuj czas i pieniądze umawiając się na rozmowy z wieloma osobami w jednym miejscu i czasie. Idealnie do tego nadawać się będą wszelkiego rodzaju wydarzenia. Między innymi po to są przecież tworzone. 😊

Chcę otrzymywać newsletter Forum Branży Eventowej

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w ww. formularzu, przez Evential spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (ul. Mokotowska1, 00-640), w celu otrzymywania newslettera, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Ponadto, oświadczam, iż wiadome mi jest, że udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, oraz że mam prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych oraz złożenia żądania zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych. Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Evential Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie informacji (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W każdej chwili mogę odwołać udzieloną wcześniej zgodę.

FreshMail.pl