Event marketing w świecie nowych technologii
26/04/2017
Scenografia eventowa – elementarz współpracy z dostawcą
23/05/2017

Przepis na udany event

Jaki jest przepis na udany event? Bardzo podobny do przepisu na sukces w kuchni. 😊

Zastanówmy się więc co nam będzie potrzebne do szczęścia w kuchni i przy realizacji eventu.

KAŻDEMU SMACZNEGO WEDŁUG SMAKU JEGO!

Tak to już jest, że co człowiek to wyczucie smaku. Na szczęście otwierając restaurację znajdziemy całe grupy osób charakteryzujące się podobnym gustem podniebienia. Realizując event nie liczmy na to, że każda jego formuła i wszystkie zaproponowane atrakcje będą dla wszystkich tak samo atrakcyjne. Możemy jednak zdefiniować swoją grupę docelową, jej potrzeby i zainteresowania i przygotować wydarzenie dostosowane do jej smaku i gustu. Uważajcie jednak. Prosta segmentacja według wieku, płci i miejsca zamieszkania może być niewystarczająca. Coraz częściej niezbędna będzie bardziej wnikliwa analiza i bliższa znajomość naszej grupy docelowej. Na przykład w trakcie FBE 2018 wnikliwie o kobietach opowie Katarzyna Pawlikowska, której wystąpienie zatytułowane jest: Kobieta na evencie. Na co zwróci uwagę, co ją na pewno zniechęci, jak przyciągnąć na event kobietę?

O tym jaki jest dzisiejszy czterdziestolatek można z kolei przeczytać na przykład tutaj: http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/millenials-generation-x-baby-boomers-a7570326.html.

Zanim zaczniemy działać, zbierzmy odpowiednią wiedzę na temat grupy docelowej naszego eventu i aktualizujmy ją cały czas.

KTO NIE WYDA NA KUCHARZA, TEN WYDA NA LEKARZA!

Kto nie wyda na dobrego event menedżera być może również długo będzie lizał rany. Straty wynikać mogą:

  1. a) z uszczerbku na wizerunku w związku z błędnie przygotowaną koncepcją,
  2. b) z kosztów, które nagle przerosły nasze założenia
  3. c) ze zbyt niskiej frekwencji, wynikającej z niewłaściwej komunikacji wydarzenia
  4. d) z niewielkiego zaangażowania lub nawet rozczarowania uczestników wydarzeniem, które wynikać mogą na przykład z braku sprawnej obsługi i złej organizacji.

Dlatego niezależnie od tego czy decydujemy się event organizować wewnętrznie czy tez zatrudnić agencję eventową, zadbajmy o to by za jego organizację odpowiadał event menedżer z prawdziwego zdarzenia, 😊 a takiemu nie może zabraknąć:

  1. a) pomysłów, kreatywności i zaangażowania, bo przecież, jak pamiętamy

BEZ PRACY NIE MA KOŁACZY

  1. b) naturalnych umiejętności przywódczych, dlatego, że

GDZIE KUCHAREK SZEŚĆ TAM NIE MA CO JEŚĆ

A gdzie sześciu organizatorów tam nie ma eventu.  Jakże często pojawiają się jednak próby zaprzeczenia tej starej mądrości ludowej. Konia z rzędem komu uda się z takiej próby wyjść zwycięsko. W miejsce kilku szefów, każdy event potrzebuje:

  1. c) zgranego zespołu.

W końcu do realizacji eventu niezbędne są najwyższej jakości składniki.

Dobra kuchnia, to dobre produkty, które szef kuchni dzięki swojemu talentowi łączy w kulinarne cuda. Udany event, to wachlarz najwyższej jakości usług połączonych w jedno wspaniałe wydarzenie dzięki wizji i talentowi event menedżera. Nie ma najwyższej jakości usług bez najwyższej jakości dostawców. Bez nich wydarzenie nie odniesie sukcesu. Zawieść nas może właściwie każdy: catering, obiekt, technika, artyści, scenografia, prezenter, mówcy, animatorzy, dostawcy rozwiązań IT, hostessy oraz wszelkiego rodzaju dostawcy atrakcji.

Mogą się spóźnić, zagapić, źle wykonać usługę, źle zrozumieć zamówienie, źle wyliczyć koszty, itd., itp. Dobry szef kuchni powinien wiedzieć jak rozpoznać świeżą rybę od mniej świeżej, a dobry event menedżer jak rozpoznać dobrych dostawców. W tym miesiącu na naszym blogu seria wywiadów z renomowanymi dostawcami usług, którzy podpowiedzą, gdzie kryją się sekrety sukcesu, a gdzie haczyki. 😊

Jeśli interesuje Cię najbliższa edycja Forum Branży Eventowej, śledź nasz profil na https://www.facebook.com/ForumBranzyEventowej/.

Spotkajmy się, bo event to ważny element komunikacji z otoczeniem!

Chcę otrzymywać newsletter Forum Branży Eventowej

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w ww. formularzu, przez Evential spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (ul. Mokotowska1, 00-640), w celu otrzymywania newslettera, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Ponadto, oświadczam, iż wiadome mi jest, że udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, oraz że mam prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych oraz złożenia żądania zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych. Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Evential Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie informacji (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W każdej chwili mogę odwołać udzieloną wcześniej zgodę.

FreshMail.pl