Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Rozmowa z Michałem Kozakiem, Dyrektorem Generalnym Mazurkas Catering 360° oraz MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel****.

Scenografia eventowa – elementarz współpracy z dostawcą
23/05/2017
Dlaczego pracoholizm nie jest dla event menedżera czyli jak uniknąć wypalenia
07/06/2017

Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Rozmowa z Michałem Kozakiem, Dyrektorem Generalnym Mazurkas Catering 360° oraz MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel****.

  1. Po czym rozpoznać rzetelnego dostawcę usług cateringowych?

 

Przede wszystkim liczy się doświadczenie, portfolio i referencje , które firma posiada. Wiadomo, że jeśli firma cateringowa od wielu lat współpracuje przy realizacji różnych wydarzeń, w tym także wydarzeń na szczeblu dyplomatycznym, musi mieć odpowiednio dopracowany produkt o najwyższej jakości. Portfolio jest niezwykle ważne.  W branży usług cateringowych nie da się wszystkiego wyuczyć – tutaj swoje usługi profesjonalizuje się poprzez każde kolejne realizacje. Oczywiście warto, a wręcz zalecanym jest przeprowadzenie testingu, aby sprawdzić ofertę menu, smak potraw, czy też zaplecze sprzętowe. Bardzo ważny jest także sposób pracy dostawcy z klientem – a szczególnie poziom komunikacji i elastyczność.

 

  1. Na co zwrócić uwagę przy czytaniu oferty?

Głównie na to, czy jest szyta na miarę i czy spełnia wszystkie założenia i oczekiwania zawarte przez organizatora w briefie.

 

  1. Co nas może zaskoczyć w trakcie realizacji, jeśli nie domówiliśmy tego wcześniej z dostawcą?

 

Zaskoczyć może nas wszystko :). Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Doświadczony caterer jest jednak w stanie przewidzieć jeszcze na etapie briefu pewne sytuacje i potrafi  zebrać jak największą ilość informacji i szczegółów, tak aby nic nie mogło go zaskoczyć , i przy tym utrudnić mu zapewnienie usługi na najwyższym poziomie.

 

  1. O czym  nie można zapomnieć tworząc brief?

Na pewno o podstawowych elementach – czyli miejsce realizacji, ilość osób, dla kogo jest organizowane wydarzenie i kto jest jego uczestnikiem, jaki jest temat, cel spotkania i program. Równie ważne są elementy techniczne jak: lokalizacja zaplecza kuchennego, wydawki, podłączenia do prądu czy też wody. Poza standardowymi elementami każdego briefu warto pamiętać także o dodatkowych, bardziej szczegółowych danych np.:  oferta menu dla wegetarian, wegan, dla osób będących na diecie bezglutenowej , czy też z różnymi rodzajami alergii pokarmowej. Nie można zapomnieć także o dodatkowych atrakcjach kulinarnych takich jak: stacje gastronomiczne w interaktywnej formule, dopasowane do charakteru wydarzenia, nietypowe dnia czy też ceremoniał gastronomiczny.

 

  1. Z jakimi nieuczciwymi praktykami najczęściej można się spotkać?

 

Nie znamy i nie stosujemy takich praktyk. 🙂

 

  1. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć przed sytuacją, gdy w trakcie realizacji dostajemy nie to co sądziliśmy, że otrzymamy?

Głównym zabezpieczeniem jest umowa, która powinna zawierać wszystkie ustalenia pomiędzy organizatorem i dostawcą usług. W naszym przypadku stosujemy zawsze dodatkowo załącznik, stanowiący integralną część umowy, który zawiera wszystkie szczegóły, nawet te najdrobniejsze, dotyczące planowanej realizacji. Warto przygotować wraz z poddostawcą listę kontrolną działań, która na bieżąco może być weryfikowana przez organizatora.

 

  1. Jak możemy się ratować, jeśli w trakcie realizacji okazuje się, że nie otrzymaliśmy tego co oczekiwaliśmy?

Naszym zadaniem jest dotrzymanie wszystkich warunków umowy i świadczenie usługi na najwyższym poziomie. Czasami mogą pojawić się jednak sytuacje będące efektem pewnych zaistniałych działań podczas realizacji. W tym przypadku jako doświadczony dostawca usług musimy dokonać szybkiej analizy, zachowania „zimnej krwi” i znalezienia skutecznego rozwiązania zaistniałej sytuacji.

 Michał Kozak – Od początku swojej historii zawodowej mocno związany z branżą hotelarską, rozpoczynając jako recepcjonista i przechodząc przez kolejne szczeble zawodowe w hotelu. Z branżą MICE związany od 18 lat. Na co dzień zarządza ponad 130 osobowym zespołem w jednym z największych przyhotelowych centrów konferencyjnych w Polsce – MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel ****w Ożarowie Mazowieckim. Odpowiedzialny jest również za zarządzanie i rozwój wiodącej firmy cateringowej Mazurkas Catering 360°, specjalizującej się w obsłudze cateringowej największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń na terenie całej Polski.

Osobowość Roku MICE POLAND 2012 w kategorii „manager obiektu” oraz zdobywca głównej nagrody MP Power Awards w kategorii „dostawca cateringu”. Wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Studium „Event Management”.

Poza pracą miłośnik piłki nożnej zaangażowany w jej społeczny rozwój – jako Vice Prezes Miejskiego Klubu Sportowego Znicz Pruszków współtworzył jedną z największych w Polsce Akademii Piłkarskich.