Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Rozmowa z Michałem Kozakiem, Dyrektorem Generalnym Mazurkas Catering 360° oraz MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel****.

Scenografia eventowa – elementarz współpracy z dostawcą
23/05/2017
Dlaczego pracoholizm nie jest dla event menedżera czyli jak uniknąć wypalenia
07/06/2017

Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Rozmowa z Michałem Kozakiem, Dyrektorem Generalnym Mazurkas Catering 360° oraz MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel****.

  1. Po czym rozpoznać rzetelnego dostawcę usług cateringowych?

 

Przede wszystkim liczy się doświadczenie, portfolio i referencje , które firma posiada. Wiadomo, że jeśli firma cateringowa od wielu lat współpracuje przy realizacji różnych wydarzeń, w tym także wydarzeń na szczeblu dyplomatycznym, musi mieć odpowiednio dopracowany produkt o najwyższej jakości. Portfolio jest niezwykle ważne.  W branży usług cateringowych nie da się wszystkiego wyuczyć – tutaj swoje usługi profesjonalizuje się poprzez każde kolejne realizacje. Oczywiście warto, a wręcz zalecanym jest przeprowadzenie testingu, aby sprawdzić ofertę menu, smak potraw, czy też zaplecze sprzętowe. Bardzo ważny jest także sposób pracy dostawcy z klientem – a szczególnie poziom komunikacji i elastyczność.

 

  1. Na co zwrócić uwagę przy czytaniu oferty?

Głównie na to, czy jest szyta na miarę i czy spełnia wszystkie założenia i oczekiwania zawarte przez organizatora w briefie.

 

  1. Co nas może zaskoczyć w trakcie realizacji, jeśli nie domówiliśmy tego wcześniej z dostawcą?

 

Zaskoczyć może nas wszystko :). Realizacja cateringowa, szczególnie podczas dużych wydarzeń, to praca na żywym organizmie. Doświadczony caterer jest jednak w stanie przewidzieć jeszcze na etapie briefu pewne sytuacje i potrafi  zebrać jak największą ilość informacji i szczegółów, tak aby nic nie mogło go zaskoczyć , i przy tym utrudnić mu zapewnienie usługi na najwyższym poziomie.

 

  1. O czym  nie można zapomnieć tworząc brief?

Na pewno o podstawowych elementach – czyli miejsce realizacji, ilość osób, dla kogo jest organizowane wydarzenie i kto jest jego uczestnikiem, jaki jest temat, cel spotkania i program. Równie ważne są elementy techniczne jak: lokalizacja zaplecza kuchennego, wydawki, podłączenia do prądu czy też wody. Poza standardowymi elementami każdego briefu warto pamiętać także o dodatkowych, bardziej szczegółowych danych np.:  oferta menu dla wegetarian, wegan, dla osób będących na diecie bezglutenowej , czy też z różnymi rodzajami alergii pokarmowej. Nie można zapomnieć także o dodatkowych atrakcjach kulinarnych takich jak: stacje gastronomiczne w interaktywnej formule, dopasowane do charakteru wydarzenia, nietypowe dnia czy też ceremoniał gastronomiczny.

 

  1. Z jakimi nieuczciwymi praktykami najczęściej można się spotkać?

 

Nie znamy i nie stosujemy takich praktyk. 🙂

 

  1. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć przed sytuacją, gdy w trakcie realizacji dostajemy nie to co sądziliśmy, że otrzymamy?

Głównym zabezpieczeniem jest umowa, która powinna zawierać wszystkie ustalenia pomiędzy organizatorem i dostawcą usług. W naszym przypadku stosujemy zawsze dodatkowo załącznik, stanowiący integralną część umowy, który zawiera wszystkie szczegóły, nawet te najdrobniejsze, dotyczące planowanej realizacji. Warto przygotować wraz z poddostawcą listę kontrolną działań, która na bieżąco może być weryfikowana przez organizatora.

 

  1. Jak możemy się ratować, jeśli w trakcie realizacji okazuje się, że nie otrzymaliśmy tego co oczekiwaliśmy?

Naszym zadaniem jest dotrzymanie wszystkich warunków umowy i świadczenie usługi na najwyższym poziomie. Czasami mogą pojawić się jednak sytuacje będące efektem pewnych zaistniałych działań podczas realizacji. W tym przypadku jako doświadczony dostawca usług musimy dokonać szybkiej analizy, zachowania „zimnej krwi” i znalezienia skutecznego rozwiązania zaistniałej sytuacji.

 Michał Kozak – Od początku swojej historii zawodowej mocno związany z branżą hotelarską, rozpoczynając jako recepcjonista i przechodząc przez kolejne szczeble zawodowe w hotelu. Z branżą MICE związany od 18 lat. Na co dzień zarządza ponad 130 osobowym zespołem w jednym z największych przyhotelowych centrów konferencyjnych w Polsce – MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel ****w Ożarowie Mazowieckim. Odpowiedzialny jest również za zarządzanie i rozwój wiodącej firmy cateringowej Mazurkas Catering 360°, specjalizującej się w obsłudze cateringowej największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń na terenie całej Polski.

Osobowość Roku MICE POLAND 2012 w kategorii „manager obiektu” oraz zdobywca głównej nagrody MP Power Awards w kategorii „dostawca cateringu”. Wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Studium „Event Management”.

Poza pracą miłośnik piłki nożnej zaangażowany w jej społeczny rozwój – jako Vice Prezes Miejskiego Klubu Sportowego Znicz Pruszków współtworzył jedną z największych w Polsce Akademii Piłkarskich.

Chcę otrzymywać newsletter Forum Branży Eventowej

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w ww. formularzu, przez Evential spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (ul. Mokotowska1, 00-640), w celu otrzymywania newslettera, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Ponadto, oświadczam, iż wiadome mi jest, że udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, oraz że mam prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych oraz złożenia żądania zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych. Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Evential Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie informacji (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W każdej chwili mogę odwołać udzieloną wcześniej zgodę.

FreshMail.pl