Targi – event w evencie czyli o tym jak szewc bez butów chodzi.

Nowe stare skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego.
13/08/2016
Networking podczas konferencji – z czym to się je?
09/09/2016

Targi – event w evencie czyli o tym jak szewc bez butów chodzi.

– Jaka decyzja? Bierzemy stoisko na tych targach? W naszym biurze zapadła pełna konsternacji cisza.

– Ale co my na nim zrobimy? – padło filozoficzne pytanie koleżanki odpowiedzialnej za promowany projekt – Tak siedzieć to w sumie nie ma sensu.

Pokiwaliśmy smętnie głowami. W sumie fakt, bezczynnie siedzieć nie ma sensu. Czy i kto przyjdzie na te targi to w sumie też nie wiadomo, jeszcze nigdy na nich nie byliśmy…

Zaraz, zaraz, czy to się dzieje naprawdę w naszym biurze? Przecież znamy siłę Event Marketingu. W którym miejscu pojawiła się pułapka i daliśmy się w nią złapać? Aha, pojawiła się ona dokładnie w drugim wypowiedzianym zdaniu. Pytanie powinno brzmieć: Czy organizujemy stoisko na tych targach?

W wydarzeniu można wziąć udział, jeśli się chce w nim uczestniczyć, coś przeżyć, zobaczyć, kogoś poznać. Kiedy chcemy coś sprzedać – produkt, ideę czy usługę – musimy zorganizować własne „party”, a więc odrębny event w evencie.  Zabrzmiało profesjonalnie, więc zaczynamy od razu. Potrzebne będą:

  1. KPI – cele które chcemy osiągnąć wraz z metodą ich pomiaru;
  2. budżet, który możemy wygenerować, przy założeniu, że uda się zrealizować wyznaczone KPI;

Przy tworzeniu budżetu warto porównać nasz planowane działanie z alternatywnymi sposobami zainwestowania środków przeznaczonych na marketing i np. uwzględnić kosztu dotarcia na osobę. Oczywiście nie zapominając o czasie ekspozycji na nasz komunikat (nieco inny w przypadku rozmowy na targach a inny czasu poświęconego na przeczytanie komunikatu reklamowego w prasie). Ważny jest też element interakcji, jeżeli takiej się spodziewamy.

  1. plan działania, który pozwoli nam te cele osiągnąć w ramach założonego budżetu.

Nasz intuicyjny plan działania zakładający, że usiądziemy na stoisku i poczekamy aż ktoś do nas przyjdzie, nie był zdaje się najlepszy. Szybko pojawia się, więc nowy w oparciu o listę pytań:

a) Jak zaprezentujemy się wizualnie?

b) Co zrobimy, żeby przyszli do nas Goście?

Tak, właśnie – Goście. Warto potraktować stoisko targowe w ten sposób w jaki podchodzimy do przyjęcia urodzinowego. W tym celu przede wszystkim musimy zaprosić o nim poinformować i zaprosić tych, których chcemy spotkać. I tak jak w przypadku urodzin będzie to okazja do podtrzymania kontaktów, utrzymania starych znajomości, zapewnienia o swojej sympatii poprzez uwzględnienie na liście zaproszonych, a także… okazja do miłego spędzenia czasu, relaksu i zabawy. Czemu nasi targowi goście nie mieliby potraktować wizyty na naszym stoisku jako elementu oderwania się od codziennej rutyny? A skoro tak, to:

c) Co zrobimy, żeby nasi Goście dobrze się czuli i miło spędzili czas na naszym stoisku?

Warto zwrócić uwagę na to gdzie i jak usiądą. Czy będzie im wygodnie. Czy poczęstujemy ich smaczną kawą lub lemoniadą? Zadbajmy o to by tryskać energią i entuzjazmem jak każdy dobry gospodarz. Wykorzystajmy też tę okazję by poczuli się obdarowani miłym gadżetem, serdecznością, życiową energią lub nową wiedzą. Czym dokładnie, to zależy od pomysłu na nasz event w evencie. Jest to jednak jedna z niewielu okazji by podarować naszym klientom coś w sprzyjających temu okolicznościach, bez wszelkich niezręczności związanych z wręczaniem prezentów.

Przygotowaliśmy więc KPI’e, ustaliliśmy budżet, spisaliśmy plan działania i… zdecydowanie tak, bierzemy to stoisko. 😉

Chcę otrzymywać newsletter Forum Branży Eventowej

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wskazanych w ww. formularzu, przez Evential spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (ul. Mokotowska1, 00-640), w celu otrzymywania newslettera, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Ponadto, oświadczam, iż wiadome mi jest, że udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, oraz że mam prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych oraz złożenia żądania zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych. Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Evential Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie informacji (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W każdej chwili mogę odwołać udzieloną wcześniej zgodę.

FreshMail.pl