fbpx

Global Expo. Kwestią priorytetową jest dla nas bezpieczeństwo. Rozmowa z Pawłem Zaboklickim, Wiceprezesem Zarządu Centrum Targowo-Kongresowe (dawne MT Polska)

O tym jak taniej w efekcie może kosztować więcej czasu zdrowia i pieniędzy
18/10/2017
Dokumentacja ważniejsza od eventu? Rozmowa z Marcinem Mozertem, założycielem: Moc&ArtGroup Creative Media Production House MOCARTGROUP.PL
14/12/2017

Global Expo. Kwestią priorytetową jest dla nas bezpieczeństwo. Rozmowa z Pawłem Zaboklickim, Wiceprezesem Zarządu Centrum Targowo-Kongresowe (dawne MT Polska)

Dlaczego zdecydowaliście się na zbudowanie nowego obiektu kongresowo – targowego w Warszawie?

Warszawa ma ogromy potencjaÅ‚ w zakresie organizacji różnego rodzaju imprez, ale dotychczas w stolicy brakowaÅ‚o miejsca, które oferowaÅ‚oby tak nieprzeciÄ™tne warunki dla organizacji targów czy kongresów, jakie stwarza Global Expo. DecydujÄ…c siÄ™ na nowÄ… lokalizacjÄ™, chcieliÅ›my tÄ™ lukÄ™ zapeÅ‚nić.  W nowym centrum bÄ™dziemy mogli zaoferować jeszcze wiÄ™cej możliwoÅ›ci naszym klientom, ale  też w dużo lepszej lokalizacji. Global Expo mieÅ›cić siÄ™ bÄ™dzie tuż przy najruchliwszym węźle komunikacyjnym Warszawy, przy skrzyżowaniu obwodnicy Warszawy – Trasy ToruÅ„skiej S8 i ul. ModliÅ„skiej w miejscu bardzo dobrze połączonym z resztÄ… miasta, a nawet Polski.
Czym będzie się on różnił od dotychczas dostępnych w stolicy?
Budowane na Żeraniu centrum to wyjątkowy obiekt, który łączy unikatowe parametry w zakresie funkcjonalności z oryginalną postindustrialną architekturą dawnych hal magazynowych FSO. Jest to też w pewnym sensie inwestycja z ciekawą historią w tle, bo powstaje w ramach pierwszego projektu rewitalizacji terenów po starej Fabryce Samochodów Osobowych. W części targowo-kongresowej mieścić się ma największa w Warszawie hala targowa o powierzchni 12,5 tys. mkw. pod jednych dachem, co oznacza, że swoje miejsce znajdą tu też imprezy, które dotychczas po prostu nie mieściły się w budynkach. Z pewnością ułatwiać to będzie wysokość hal, wytrzymałość podłoża, szerokość bram rozładunkowych czy wzmocniona do 6 ton winda towarowa, którą odziedziczamy po dawnej fabryce. Na piętrze ma być też zlokalizowana przestrzeń konferencyjna o łącznej powierzchni 4 tys. mkw. z pełnym zapleczem cateringowym do obsługi różnego rodzaju wydarzeń. Tu między innymi mieścić się będzie duża sala eventowa o powierzchni 2 tys. mkw. W ustawieniu teatralnym zasiądzie w niej ok. 2,6 tys. gości, zaś w bankietowym około tysiąca osób, ale też będzie ją można podzielić na mniejsze sale. W bezpośrednim sąsiedztwie działać będzie też hotel klasy biznes oferujący 150 w pełni wyposażonych pokoi, który będzie dużym ułatwieniem dla organizatorów imprez, zwiedzających, a także wystawców. Do tego rozległy teren wokół obiektu będzie umożliwiać przygotowanie imprez także na powietrzu i parking na 1400 aut. A to wszystko oczywiście przy zachowaniu najwyższych standardów i ugruntowanego know-how, bo w Global Expo klientów obsługiwać będą specjaliści z Centrum-Targowo-Kongresowego, czyli ludzie od lat pracujący w branży.
Kiedy otwarcie?
Obiekt ma być oddany do użytku w 2018 roku, pierwsze imprezy planowane są na drugą połowę roku.
Na jakie wydarzenia siÄ™ nastawiacie?
W Global Expo bÄ™dzie można organizować wydarzenia praktycznie na każdÄ… skalÄ™. BÄ™dÄ… odbywać siÄ™ tu duże imprezy targowe, ale też konferencje, sympozja, kongresy, zjazdy, gale i szkolenia czy nawet bardziej niestandardowe eventy.  Nie zabraknie też przestrzeni dla wydarzeÅ„ na otwartym powietrzu, bo wokół obiektu mamy do dyspozycji rozlegÅ‚y teren, gdzie z powodzeniem można je bÄ™dzie realizować.Jakie nowinki i usprawnienia organizacyjne czekajÄ… na branżę w nowym obiekcie?
Hala targowa, która pozwala na zorganizowanie pod dachem imprez nawet tak dużych, które do tej pory nie mogÅ‚y odbywać siÄ™ wewnÄ…trz, to samo w sobie ogromne udogodnienie dla branży. Ale Global Expo to nie tylko miejsce na wielkie imprezy – mamy też do dyspozycji caÅ‚e piÄ™tro konferencyjne z dostÄ™pem do moduÅ‚owych sal i dużą salÄ… eventowÄ…, gdzie można organizować na przykÅ‚ad kongresy czy gale, a do tego peÅ‚ne zaplecze cateringowe. Na dodatek w ramach kompleksu bÄ™dzie dziaÅ‚ać też renomowany hotel, zapewniajÄ…cy komfortowe miejsce noclegowe dla wszystkich przyjezdnych. Co wiÄ™cej, dziÄ™ki unikatowym parametrom technicznych i wykorzystaniu funkcjonalnych elementów dawnych hal na teren obiektu dużo Å‚atwiej bÄ™dzie można wprowadzić nawet ciężki sprzÄ™t. KwestiÄ… priorytetowa jest dla nas bezpieczeÅ„stwo. Obiekt zostanie wyposażony m.in. w nowoczesny system monitorowania obciążeÅ„ dachu, który w przypadku np. obfitych opadów Å›niegu, dokÅ‚adnie wykrywa miejsca ewentualnych obciążeÅ„ i natychmiast wysyÅ‚a stosowne powiadomienia do obsÅ‚ugi technicznej budynku. Z myÅ›lÄ… o zapewnieniu komfortu organizatorom i uczestnikom wydarzeÅ„ w części targowej  wykoÅ„czenie posadzki ma umożliwiać skuteczne usuwanie powstaÅ‚ych zabrudzeÅ„. Ciekawych rozwiÄ…zaÅ„ i udogodnieÅ„ przygotowujemy wiÄ™cej. Zależy nam, by nasz obiekt bÅ‚yszczaÅ‚ na eventowej mapie stolicy.

 

Paweł Zaboklicki, Wiceprezes Centrum Targowo-Kongresowego

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą MICE zwiÄ…zany od 2006 roku. PracujÄ…c w spółce Centrum Targowo-Kongresowe (dawne: MiÄ™dzynarodowe Targi Polska) koordynowaÅ‚ i rozwijaÅ‚ imprezy targowe. Od 2008 roku kierował‚ dziaÅ‚em sprzedaży i marketingu. Od 2014 roku jako wiceprezes zarzÄ…du nadzoruje szerokÄ… dziaÅ‚alność  targowÄ…, eventowÄ… i konferencyjnÄ… Centrum Targowo-Kongresowego, przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Od 2017 roku spółka zostaÅ‚a operatorem nowo budujÄ…cego siÄ™ obiektu eventowo-wystawienniczego Global EXPO, gdzie koordynuje też pracÄ™ dziaÅ‚u sprzedaży.