Niezwykle istotnym elementem jest promowanie eventu na długo przed dniem, w którym będzie miał miejsce. Na co zwrócić uwagę?
# działaj szeroko
Przeanalizowanie grupy docelowej imprezy sprawi, że łatwiej wybrać platformy, na których warto pokazywać swój event. Z pewnością ważne jest, aby być obecnym na portalach branżowych oraz w prasie branżowej grupy docelowej, a przede wszystkim w social media, które dają ogromne możliwości wypromowania imprezy i dotarcia do ogromnej liczby ludzi.
# łączenie kanałów
To, na jakiej platformie powinieneś się skupić, wynika głównie z tego, jaka jest Twoja grupa docelowa i charakter wydarzenia. A dzięki temu, że będziesz działał na kilku platformach społecznościowych, sprawi, że prawdopodobnie trafisz do większej ilości osób – jeśli nawet ktoś nie zobaczy postów na Facebooku, może dowie się o imprezie na YouTube lub na portalu branżowym.
# strategia
Kiedy zdecydujesz do kogo będziesz się zwracał i gdzie najlepiej zamieścić swoje komunikaty, czas na przygotowanie planu. Dokładnie zaplanowana komunikacja eventu sprawi, że żaden szczegół, o którym chcesz poinformować uczestników nie umknie, a komunikaty będą spójne i pokażą to, co najistotniejsze i najciekawsze. Im bardziej szczegółowy plan na promowanie wydarzenia, tym lepiej – łatwiej i efektywniej podąża się wcześniej wytyczoną ścieżką niż spontanicznie organizuje materiały, ale jako event manager z pewnością o tym wiesz ;).
# zaangażuj
To, co wzbudza emocje zdecydowanie mocniej zapada w pamięci – dlatego komunikaty powinny być angażujące i interesujące dla osób, do których się zwracasz. Mogą być to różnego rodzaju angażujące materiały czy aktywności – dyskusje na ciekawe dla grupy docelowej tematy, konkursy z nagrodami, wywiady z prelegentami i wiele innych, kreatywnych rozwiązań, jakie można w tej przestrzeni zorganizować.
# informuj
Promowanie eventu to nie tylko zachęcenie do przyjścia na event i zaangażowanie uczestników jeszcze przed imprezą – ma ono także funkcję informacyjną. Dzięki temu, możesz łatwo i na szeroką skalę przypomnieć np. o wcześniejszej rejestracji, starcie imprezy, ciekawych gościach.
# ekscytujące momenty
Jeśli masz materiały z poprzedniej edycji imprezy – fotorelację, krótkie filmiki, wywiady, wideorelację – podziel się nimi ze światem! Będzie to świetna prezentacja tego, jak taka impreza wyglądała, jak dużo osób się na niej pojawiło i jakie atrakcje czekały na uczestników.
# wieści zza kulis
Materiały od kuchni cieszą się ogromnym powodzeniem, ponieważ ludzie są ciekawi jak wygląda proces przygotowań. Dlatego możesz udokumentować różne etapy organizacji eventu, np. zdjęcia świeżo wydrukowanych zaproszeń lub video z przygotowań na hali. Z pewnością zainteresujesz uczestników i pokażesz, że się dzieje ;).
Promowanie eventu sprawia, że uczestnicy mogą się dowiedzieć o jego szczegółach, zobaczyć materiały od kuchni i tym samym poczuć, że chcą w nim uczestniczyć. Dobrze poprowadzona komunikacja sprawi, że goście nie będą mogli doczekać się imprezy i tłumnie się na niej pojawią 😉
Niepoprawna Optymistka
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |