Nowe technologie to nieodłączny element eventów. O tym, czy branża wystarczająco je wykorzystuje w imprezach, czy stanowią jakieś zagrożenie dla przebiegu wydarzenia, a także jakie są wyzwania dla branży eventowej w tym zakresie – rozmawiamy z Davide Odella, dyrektorem sprzedaży w EXPO XXI Warszawa.
Niepoprawna optymistka: Nowych technologii wciąż przybywa, na eventach także ich nie brakuje. Jak ocenia Pan sposoby ich wykorzystania na imprezach w 2018 roku?
Davide Odella: Tytułem wstępu warto powiedzieć, że w EXPO XXI odbywa się około 200 imprez rocznie, w większości są to eventy powyżej 500 osób. Są to więc raczej duże wydarzenia, które mają wysokie wymagania także z punktu widzenia technologicznego. Rozwiązania, które są u nas wykorzystywane, są na bardzo wysokim poziomie, a obiekt pozwala na zastosowanie szerokiej gamy rozwiązań, także technologicznych.
NO: Czyli Pana zdaniem, branża bardzo prężnie korzysta z nowych rozwiązań, z nowych technologii?
DO: Tak, właściwie nie ma u nas opcji zorganizowania wydarzenia bez wykorzystania technologii.
Niejednokrotnie widzimy jak organizatorzy wykorzystują wyjątkowo zaskakujące rozwiązania, z użyciem najnowszych technologii.
W większości przypadków współpracujemy z Brill AV Media, firmą z branży audio-video, która zawsze służy nam radą. Dla nas również nowinki technologiczne często brzmią jak obcy język. W związku z tym, jeśli organizujemy np. duży kongres międzynarodowy lub inne duże wydarzenie na kilka tysięcy osób, nawet galę, do której potrzebne jest dedykowane oświetlenie, wiele dużych ekranów itd., zawsze spotykamy się wcześniej z operatorem, który doradza klientowi jakie są możliwości, zgodnie z możliwościami obiektu. Generalnie rozwiązań jest bardzo dużo. Wszystko oczywiście zależy od koncepcji klienta, budżetu, wielkości czy tematyki samego wydarzenia, ale również połączenia wiedzy technicznej z kreatywnością operatora.
NO: Czy pojawiła się jakaś nowinka technologiczna na 2019, która Pana zaintrygowała lub w której widzi Pan duży potencjał do wykorzystania podczas eventów?
DO: W minionym roku na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych prezentowane były trendy na 2019 rok. W większości były to produkty już istniejące, które zostały udoskonalone. Niemniej jednak jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o nowinkach na ten rok. Możemy również zapowiedzieć, że nowe technologie są w planach rozwoju naszego obiektu, ale więcej będziemy mogli opowiedzieć i pokazać w późniejszych miesiącach 2019 roku.
NO: Rozumiem, czas pokaże. A jakie pytania trzeba sobie postawić na etapie przygotowywania eventu, tak, by odpowiednio wybrać nowe rozwiązania i nowinki technologiczne?
DO: Na pierwszym etapie, wraz z agencją eventową lub firmą audio- video, należy zapoznać się z możliwościami obiektu – takimi jak pojemność i wysokość hali, punkty podwieszeń czy akustyka. Następnie, biorąc pod uwagę koncepcję oaz budżet przeznaczony na event, należy dobrać odpowiednie rozwiązania czy nowinki technologiczne, które zapewnią najlepszy efekt finalny.
NO: A jak Pan sądzi, na podstawie swoich obserwacji różnych eventów, czy nowe technologie stwarzają jakieś zagrożenia dla branży eventowej?
DO: Jednym z celów eventów jest stworzenie przestrzeni do komunikacji i integracji grupy ludzi. Dzięki nowym technologiom mamy jak najlepsze możliwości do stworzenia takiej przestrzeni.
Dodatkowo zapoznanie się z nowościami technologicznymi, w większości przypadków możliwe jest właśnie na eventach. To właśnie na nich zobaczymy najnowsze rozwiązania dostępne na rynku.
Uważam, że technologie na ten moment znacząco nas wspomagają.
NO: A czy w takim razie widzi Pan jakieś wyzwania dla branży eventowej w kwestii nowych technologii?
DO: Tak, widzę.
Moim zdaniem, technologia powinna być łatwa i zrozumiała dla przeciętnego Kowalskiego. Wyzwaniem może być to, że rozwiązania technologiczne będą coraz trudniejsze zarówno do zrozumienia, jak i do wykorzystywania.
NO: Będzie po prostu zbyt skomplikowana?
DO: Tak, obawiam się, że będzie bardzo dużo nowości, ale mało ludzi będzie z nich korzystać, bo finalny efekt będzie niejasny. Przez to rozwój [technologiczny] może być trochę hamowany. Dodatkowo widzę taki trend w eventach – jest coraz więcej imprez konsumenckich, zarówno wydarzeń, jak i konferencji B2C. Oczywiście imprez B2B jest nadal bardzo dużo, ale widać, że imprez konsumenckich cały czas przybywa. Wydaje mi się, że konsumenci nie zwracają uwagi i nie potrzebują aż tak bardzo zaawansowanego rozwoju technologicznego, bo nie korzystają tak często z tego typu rozwiązań i nie mają takich potrzeb. Chyba, że są to rozwiązania związane z produktami codziennymi jak np. telefony.
Davide Odella – dyrektor sprzedaży w EXPO XXI, specjalista z ponad 10-cio letnim doświadczeniem w branży eventowej, laureat nagrody “Odkrycie Roku MPI Poland” za aktywną działalność na rzecz branży spotkań.
O EXPO XXI Warszawa – nowoczesny obiekt, przygotowany do profesjonalnej obsługi wszelkiego rodzaju wydarzeń specjalnych. Zlokalizowany przy ulicy Prądzyńskiego 12/14, gości w ciągu roku ponad 200 różnego rodzaju imprez, także cyklicznych, w tym wystawy, konferencje, eventy zamknięte, pokazy mody, seminaria, bankiety, targi, imprezy kulturalne i sportowe oraz koncerty.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |