Według naukowców, nowo poznana osoba ocenia to, na ile jesteś sympatyczny oraz jaka jest Twoja wiarygodność w zaledwie… 11 sekund*. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a złe niestety trudno zatrzeć.
Umiejętność robienia dobrego wrażenia przydaje się wszystkim – także event managerom, dla których to, czy klienci zapałają do nich sympatią jest niezwykle ważne, przede wszystkim z biznesowego punktu widzenia, ale również po to, by była to owocna współpraca. Powszechnie wszak wiadomo, że ludziom, których się lubi, można więcej wybaczyć. Jak się więc robi piorunujące pierwsze wrażenie?
# stosowny look
Odpowiedni ubiór to pierwszy punkt na liście. W końcu, zanim cokolwiek powiesz, najpierw zostaniesz zobaczony. A człowiek w dresie będzie zawsze inaczej postrzegany niż ktoś w garniturze. Oczywiście nie można przesadzić w żadną stronę, smokingi zostaw na wielkie gale ;). Nie zmienia to jednak faktu, że dbałość o wygląd jest lepiej postrzegana niż niechlujstwo, które może zostać odebrane jako ignorancja.
# nastaw się
To, jakie masz nastawienie przed spotkaniem, będzie widoczne w jego trakcie. Ważne więc, abyś miał je jak najlepsze i najbardziej pozytywne, bo wszelkie czarne chmury będą podświadomie wyczuwalne dla Twojego rozmówcy.
# uśmiech i jeszcze raz uśmiech
Wszyscy lubimy przebywać w otoczeniu osób uśmiechniętych i pogodnych, trzymając się z daleka od marud i tych, którzy wiecznie narzekają. Koniecznie pamiętaj więc, mimo stresu, o tym, by się uśmiechać. Potrafi to zdziałać cuda i od samego początku ułatwia spotkanie, bo zwyczajnie robi się sympatycznie :).
# bądź skupiony
Utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą (czasem jednak odwracając wzrok, gdyż usilne wpatrywanie się w kogoś jest odbierane jako oznaka agresji) oraz uważnie i aktywnie słuchaj. Oznacza to zadawanie adekwatnych pytań, a także zapamiętywanie tego, o czym rozmawiacie. Niektórzy klienci z pewnością będą cenić sobie pogawędki na tematy nie biznesowe, dobrze jest więc pamiętać różne szczegóły Waszych rozmów.
# ekspresja ponad wszystko
Jest coś w tym, że osobom bardziej ekspresyjnym, o bogatszej mimice oraz gestykulacji, ludzie bardziej wierzą i ufają. Jest to związane z tym, że wydaje się, że zachowanie takiej osoby łatwiej zinterpretować pod kątem intencji i tego, co ma ona na myśli. Nie warto więc zamykać się na swobodniejsze wyrażanie siebie, skoro może to zadziałać na Twoją korzyść ;).
# głowa do góry i naprzód
To, w jaki sposób chodzisz i jaką masz postawę ciała także podlega ocenie przy robieniu pierwszego wrażenia. Zwróć uwagę, że osoba przygarbiona, ze spuszczoną głową kojarzy się z kimś smutnym. Natomiast wyprostowane plecy i patrzenie przed siebie, kojarzą się raczej z pewnością siebie i przebojowością. Już więc samym sposobem chodzenia możesz zaprezentować to, jaką jesteś osobą!
# wiarygodna mowa ciała
Mowa ciała mówi więcej niż wszystkie słowa. Kontrolowanie jej, szczególnie na ważnym spotkaniu z klientem, może być bardzo pomocne w przełamaniu pierwszych lodów i nawiązaniu owocnej współpracy. Pamiętaj, że ludzie lubią podobne do siebie osoby – wiedząc o tym, możesz zastosować pewien trik i upodabniać swoją pozycję ciała do rozmówcy podczas spotkania. Jeśli np. klient siedzi ze skrzyżowanymi nogami, przybierz taką samą pozycję.
Jak widzisz, te 11 sekund można bardzo dobrze wykorzystać. Na całokształt tego, jak zostaniesz odebrany, wpływa wiele czynników, z których warto zdawać sobie sprawę. Dzięki zrobieniu dobrego wrażenia, łatwiej o dobre i mocne relacje biznesowe z klientami.
Niepoprawna Optymistka
* źrodło: www.focus.pl
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |