Sezon ślubny czyli o czym musi pamiętać wedding planner

Organizacja ślubu to nie lada wyzwanie! Wedding planner musi lawirować między potrzebami Panny Młodej, wizją teściów i wyluzowanym Panem Młodym. Do tego przygotowania takiej imprezy trwają zazwyczaj bardzo długo, bo pierwsze rezerwacje robi się co najmniej na rok przed terminem samego ślubu. Na co zwrócić uwagę, by Państwo Młodzi byli zadowoleni z organizacji, teściowie uspokojeni i by nikt nie dostał wrzodów żołądka?

# najpierw pieniądze

Niby nie wypada zaczynać rozmów od poruszenia kwestii pieniędzy, ale podstawowym krokiem jest ustalenie budżetu Państwa Młodych na tenże event. Od niego będzie zależało to, jakie masz możliwości organizacyjne i jak bardzo można zaszaleć ;).

Od razu także ustal najważniejsze punkty imprezy i porozmawiaj o tym, co się ogólnie podoba Państwu Młodym. Czy ma być impreza w stylu pałacowym czy może rustykalnym? Czy biorą ślub tylko w urzędzie czy może w kościele?

To da Ci przynajmniej ogólny zarys tego, jaki efekt chcą uzyskać i podstawę do tego, by zaproponować im szczegółową propozycję tego najważniejszego dla nich dnia.

Pamiętaj, że jest to najczęściej od dawna wymarzony dzień, szczególnie dla Panny Młodej. Dlatego najważniejsze jest to, żeby trafić przede wszystkim w jej gusta ;).

# rozkład jazdy

Państwo Młodzi, ale także ich rodzice będą z pewnością spali spokojniej, jeśli na samym początku przedstawisz im harmonogram planowania, czyli do kiedy każda z rzeczy musi być zarezerwowana/ opłacona/ dogadana. Będzie to także ogromne ułatwienie dla Ciebie i koronny argument, jeśli będzie potrzeba popchnąć do przodu proces decyzyjny ;).

# pod telefonem

Panny Młode i ich przyszli małżonkowie różnią się stopniem spanikowania, ale na pewno każde z nich doceni to, że można się z Tobą łatwo i szybko skontaktować. Wspólnie wybierzcie platformę, która będzie najwygodniejsza. Ważne będą także Twoje elastyczne terminy, by się spotykać i ustalać szczegóły imprezy.

# rozeznanie w terenie

Twoje rekomendacje salonu sukien ślubnych, salonu z garniturami, makijażystki czy fryzjera będą zdecydowanie bardzo pomocne. To niesamowicie ułatwi im zadanie dobrania swoich wymarzonych outfitów, a także będą czuli się zaopiekowani w rękach rozeznanego w temacie wedding plannera.

# atrakcje

Coraz częściej standardem są dodatkowe atrakcje na weselach – wykwalifikowany barman, animator dla dzieci, fotobudka i wiele innych. Jako wedding planner nie możesz o nich zapomnieć! Twoją kreatywność mogą powstrzymać jedynie ciasne budżety lub bardzo konserwatywni klienci. W innym wypadku można szaleć! 😉

# diabeł tkwi w szczegółach

Ślub i wesele składa się z wielu małych detali, które tworzą tę niesamowitą oprawę i decydują w dużej mierze o zadowoleniu Państwa Młodych. Dlatego wedding planner nie może zapomnieć o żadnym z nich. Na liście wylądują mi.n.: ozdoby do kościoła/ urzędu cywilnego, transport z kościoła/ urzędu do sali weselnej, ozdobienie sali, zaproszenia, winietki na stoły, plan stołów (oczywiście w ścisłym porozumieniu z Państwem Młodych).

Wedding planner ma trudne zadanie – musi nie tylko w idealnym czasie zorganizować i przemyśleć każdy szczegół wieczoru, lecz przede wszystkim sprostać oczekiwaniom Państwa Młodych (a czasem dodatkowo także ich rodzicom ;). Warto uzbroić się w ogromne pokłady cierpliwości, bo zachwyt wymalowany na twarzach gości będzie tego wart!

Niepoprawna Optymistka