– Jaka decyzja? Bierzemy stoisko na tych targach? W naszym biurze zapadła pełna konsternacji cisza.
– Ale co my na nim zrobimy? – padło filozoficzne pytanie koleżanki odpowiedzialnej za promowany projekt – Tak siedzieć to w sumie nie ma sensu.
Pokiwaliśmy smętnie głowami. W sumie fakt, bezczynnie siedzieć nie ma sensu. Czy i kto przyjdzie na te targi to w sumie też nie wiadomo, jeszcze nigdy na nich nie byliśmy…
Zaraz, zaraz, czy to się dzieje naprawdę w naszym biurze? Przecież znamy siłę Event Marketingu. W którym miejscu pojawiła się pułapka i daliśmy się w nią złapać? Aha, pojawiła się ona dokładnie w drugim wypowiedzianym zdaniu. Pytanie powinno brzmieć: Czy organizujemy stoisko na tych targach?
W wydarzeniu można wziąć udział, jeśli się chce w nim uczestniczyć, coś przeżyć, zobaczyć, kogoś poznać. Kiedy chcemy coś sprzedać – produkt, ideę czy usługę – musimy zorganizować własne „party”, a więc odrębny event w evencie. Zabrzmiało profesjonalnie, więc zaczynamy od razu. Potrzebne będą:
Przy tworzeniu budżetu warto porównać nasz planowane działanie z alternatywnymi sposobami zainwestowania środków przeznaczonych na marketing i np. uwzględnić kosztu dotarcia na osobę. Oczywiście nie zapominając o czasie ekspozycji na nasz komunikat (nieco inny w przypadku rozmowy na targach a inny czasu poświęconego na przeczytanie komunikatu reklamowego w prasie). Ważny jest też element interakcji, jeżeli takiej się spodziewamy.
Nasz intuicyjny plan działania zakładający, że usiądziemy na stoisku i poczekamy aż ktoś do nas przyjdzie, nie był zdaje się najlepszy. Szybko pojawia się, więc nowy w oparciu o listę pytań:
a) Jak zaprezentujemy się wizualnie?
b) Co zrobimy, żeby przyszli do nas Goście?
Tak, właśnie – Goście. Warto potraktować stoisko targowe w ten sposób w jaki podchodzimy do przyjęcia urodzinowego. W tym celu przede wszystkim musimy zaprosić o nim poinformować i zaprosić tych, których chcemy spotkać. I tak jak w przypadku urodzin będzie to okazja do podtrzymania kontaktów, utrzymania starych znajomości, zapewnienia o swojej sympatii poprzez uwzględnienie na liście zaproszonych, a także… okazja do miłego spędzenia czasu, relaksu i zabawy. Czemu nasi targowi goście nie mieliby potraktować wizyty na naszym stoisku jako elementu oderwania się od codziennej rutyny? A skoro tak, to:
c) Co zrobimy, żeby nasi Goście dobrze się czuli i miło spędzili czas na naszym stoisku?
Warto zwrócić uwagę na to gdzie i jak usiądą. Czy będzie im wygodnie. Czy poczęstujemy ich smaczną kawą lub lemoniadą? Zadbajmy o to by tryskać energią i entuzjazmem jak każdy dobry gospodarz. Wykorzystajmy też tę okazję by poczuli się obdarowani miłym gadżetem, serdecznością, życiową energią lub nową wiedzą. Czym dokładnie, to zależy od pomysłu na nasz event w evencie. Jest to jednak jedna z niewielu okazji by podarować naszym klientom coś w sprzyjających temu okolicznościach, bez wszelkich niezręczności związanych z wręczaniem prezentów.
Przygotowaliśmy więc KPI’e, ustaliliśmy budżet, spisaliśmy plan działania i… zdecydowanie tak, bierzemy to stoisko. 😉
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |