Robimy dziś setki, a nawet tysiące zdjęć, z różnych okazji, a nawet bez okazji ;). Nic więc dziwnego, że chcemy zachować świetny event nie tylko w pamięci, ale również na fotografiach. Lecz to nie jedyny powód, dla którego warto pamiętać o uwiecznieniu wydarzenia na fotkach.
# jak było?
Fotografie mają przede wszystkim oddać charakter wydarzenia i pokazać jego przebieg – ciekawe dekoracje, scenografię, występy lub prelekcje, a przede wszystkim ludzi, którzy brali udział w evencie. Dobrze, by byli uchwyceni jak najkorzystniej, w końcu nikt nie chce oglądać się na zdjęciach z zamkniętym jednym okiem lub dziwną miną ;).
Dodatkowo, miłym gestem będzie sfotografowanie wszystkich wystawców i stoisk, dla których będzie to świetna okazja do pochwalenia się, że byli obecni na evencie.
# pokaż się
Foto relacja z eventu to nie tylko pamiątka dla uczestników, ale także doskonały materiał do pokazania w mediach społecznościowych. Dla tych, którzy tam byli, to okazja do przypomnienia sobie tego dnia i odszukania się na fotografiach. Dla pozostałych będzie to obraz tego, jak to wydarzenie wyglądało, kto brał w nim udział i co się działo.
Fotografie mogą także posłużyć jako materiał reklamowy, choćby na stronę www. Obrazowo przedstawią przedsięwzięcie – jego skalę, uczestników, a także najważniejsze detale.
# incognito czy atrakcja?
Kwestię fotografa można rozegrać na dwa sposoby. W wersji bardziej reportażowej, jest osobą, która pojawia się wszędzie, lecz równocześnie pozostaje na tyle niewidoczna, by nie peszyć uczestników. Dzięki temu zdjęcia wychodzą ciekawie i bardziej autentycznie, bo pokazują ludzi w spontaniczny sposób, zamiast ustawionych grup ze sztywnymi uśmiechami.
Drugą opcją jest zrobienie z fotografowania się atrakcji eventu. Można zorganizować fotobudki lub ustawić prowizoryczne plany zdjęciowe z różnymi tłami, na których uczestnicy będą się fotografować. Może mieć to charakter standardowej ścianki lub bardziej zabawny, gdzie fotografujący się mogą np. przebierać się do zdjęć.
Możliwości jest naprawdę wiele, a wszystko zależy od charakteru samego wydarzenia – takie atrakcje nie mogą przecież działać w oderwaniu od samego eventu ;).
# szczegółowy brief
Brief służy przede wszystkim przekazaniu informacji o tym, jakich zdjęć oczekujesz i na czym dokładnie ma się skupić fotograf. Czym bardziej precyzyjny brief, tym mniejsza szansa, że pojawią się nieporozumienia :).
Podziel się z fotografem agendą wydarzenia, aby wiedział, w którym momencie dzieją się najważniejsze punkty eventu. Będzie to dla niego dużym ułatwieniem, by ustawić się w odpowiednim miejscu i czasie i uwiecznić to, co ma się znaleźć w relacji.
# kruczki prawne
Pamiętaj, aby najlepiej przekazanie praw autorskich było zawsze zawarte w umowie z fotografem – czy to w cenie usługi, czy za dodatkową opłatą. Dzięki temu wyeliminujesz ryzyko dodatkowych kosztów, lub co gorsza, ewentualnego procesu sądowego.
Kolejną kwestią, o której nie można zapominać, jest kwestia publikacji wizerunku osób, które się na zdjęciach pojawiają. Koniecznie zapoznaj się z wytycznymi RODO i, jeśli istnieje taka potrzeba, przygotuj zgody na rozpowszechnianie wizerunku.
# doświadczenie górą
Warto wybrać fotografa, który ma doświadczenie w robieniu zdjęć z eventów – nie jest to najłatwiejsze zadanie, szczególnie jeśli zdecydujesz się na reportażowy charakter zdjęć – nierówne oświetlenie, zmieniające się światło lub czasem dość ciemne pomieszczenia stanowią pewne wyzwanie. Są jednak na szczęście specjaliści, którzy nawet w tych trudnych fotograficznie warunkach, dowożą świetnej jakości zdjęcia, które można potem z przyjemnością pokazywać światu :).
Niepoprawna Optymistka
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |